Klachtenprocedure
Als therapeut van LVPW (Landelijke Vereniging Psychosociaal Werkenden) doe ik uiteraard mijn uiterste best om je/jullie behandeling zo goed mogelijk te laten verlopen. Toch kan het gebeuren dat een verschil van mening ontstaat over beslissingen die genomen worden of over de manier waarop ik met je/jullie omga. Hier vind je informatie over de mogelijkheden om een klacht in te dienen.
Wkkgz
De Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (Wkkgz) vereist dat elke zelfstandig werkende zorgverlener (individueel of via een beroepsorganisatie) de cliënt een laagdrempelige klachtbehandeling aanbiedt door middel van een onafhankelijk werkende klachtenfunctionaris of klachtenbemiddelaar. Daarnaast ben ik als zorgverlener aangesloten te zijn bij een erkende geschilleninstantie.
Alle therapeuten die aangesloten zijn bij LVPW hebben een overeenkomst met S.C.A.G., een expertisecentrum voor klachten, calamiteiten en geschillen voor de complementaire zorg.
Wanneer een klacht indienen?
Als er tijdens een behandeling iets is gebeurd of er wordt iets gezegd waar je het niet mee eens bent, hoor ik dit graag, ik neem dit serieus en ga er iets mee doen. Vaak lost dit al een hoop op. Als je het moeilijk vindt om een gesprek aan te gaan, kun je altijd de hulp inroepen van een eigen vertrouwenspersoon, bijvoorbeeld partner, vriend(in) of familielid. Probeer het dan op te schrijven en leg deze notitie dan aan mij voor. Dan ontstaat er op deze manier een opening om met er samen met jou/jullie uit te komen.
Lukt dat niet, dan kun je terecht bij het S.C.A.G.